Autoevaluace školy 

Autoevaluace – vnitřní hodnocení školy napomáhá ke zkvalitnění a zefektivnění vzdělávání a výchovy ve  škole.  Vnitřní hodnocení školy stanoví § 11 a  § 12 zákona č.561/2004 Sb. (školský zákon) a vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy.

Oblasti autoevaluace

*      materiální, technické, ekonomické, hygienické a další podmínky ke vzdělávání

*      průběh vzdělávání

*      školní klima a vzájemné vztahy s rodiči a místní komunitou

*      výsledky vzdělávání

*      řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků

*      soulad realizovaného školního vzdělávacího programu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání

 Cíle a kritéria autoevaluace

 Cílem autoevaluace školy je zjistit aktuální informace o stavu školy a tím získat podklady pro plánování a realizaci dalšího rozvoje školy.

Kritéria autoevaluace jsou stanovována pro jednotlivé dílčí cíle, které si škola stanovuje na každý školní rok (jsou stanoveny v rámcovém plánu práce pro každý školní rok).

Nástroje autoevaluace

*      rozbor dokumentace školy

*      rozhovory s učiteli, rodiči

*      dotazníky pro rodiče, žáky a učitele

*      srovnávací prověrky, dovednostní testy

*      hospitace

Časové rozvržení autoevaluačních činností

*      hospitační činnost (v průběhu celého škol. roku)

*      sebehodnocení práce učitelů a hodnocení ředitelem školy za minulý školní rok (začátek školního roku)

*      projednání struktury vlastního hodnocení školy s pedagogickou radou (§ 9 vyhlášky č.15/2005 Sb. – do konce září)

*      projednání vlastního hodnocení školy v pedagogické radě za minulý školní rok (do konce října)

*      dovednostní testy žáků – Kalibro (dle potřeby)

*      mapa školy – Scio (dle potřeby)

*      srovnávací prověrky (průběžně celý škol. rok)

*      dotazníky na klima školy (1x za 2 roky)

 

Průběžně: rozhovory s učiteli a žáky, výstupy z jednání školské rady